Ahoj
Předělávám si starý auto na vysílačku na ovládání mobilem přes bluetooth. Návod a program použiju z jednoho článku co se kdysi objevil tady na stránkách.
Teď k dotazu. Rozebral jsem auto odpojil starou desku a všimnul jsem si jedné věci. Oba motory jsou připojeny třemi vodiči. Dva jsou +a- jedním nebo druhým směrem, poslední je připájen k plášti motoru a přes kondíky k prvním dvěma. V čem je toto zapojení "lepší" než jen dva vodiče a kondík mezi nima.
Tří dráty od motoru
Re: Tří dráty od motoru
Jde jenom o dúkladné stínění motoru. Ten je zdrojem dost širokého spektra rušícího signálu a pokud by nebyl stíněn, byl by problém s dálkovým ovládáním.
-
zajicjarda
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 srp 2017, 22:29
Re: Tří dráty od motoru
Dík. Takže je zpátky připojím všechny tři.
Re: Tří dráty od motoru
Přesně tak, nejlepší je bude nechat jak jsou. Stínění tak bude nejúčinější.
-
zajicjarda
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 srp 2017, 22:29
Re: Tří dráty od motoru
Po čase jsem se vrátil k autíčku že ho zkusím vylepšit. Napadlo mě přidat mu "autonomní funkci".
Představuji si to tak, že třeba v kapse budu mít vysílač a na autíčku přijímač, ten zjistí mou polohu a auto se natočí směrem ke mě. Mám několik variant jak by to šlo udělat ale ani jedna mi nepřijde bezchybná. Vysílač a přijímač budou komunikovat zvukem či světlem, při pohybu venku bude moc rušivích zdrojů. Nebo v obouch zařízení by byl umístěn 3-osý Gyroskop + Akcelerometr + Magnetometr MPU-9250 SPI/IIC. Nejsem si však jistí jeho přesností. Já se přesunu o metr druhy to vyhodnotí na 99 cm a po km je to auto o kus jinde. Která z variant by podle vás byla nejlepší, nebo poraďte jinou dobrou.
Představuji si to tak, že třeba v kapse budu mít vysílač a na autíčku přijímač, ten zjistí mou polohu a auto se natočí směrem ke mě. Mám několik variant jak by to šlo udělat ale ani jedna mi nepřijde bezchybná. Vysílač a přijímač budou komunikovat zvukem či světlem, při pohybu venku bude moc rušivích zdrojů. Nebo v obouch zařízení by byl umístěn 3-osý Gyroskop + Akcelerometr + Magnetometr MPU-9250 SPI/IIC. Nejsem si však jistí jeho přesností. Já se přesunu o metr druhy to vyhodnotí na 99 cm a po km je to auto o kus jinde. Která z variant by podle vás byla nejlepší, nebo poraďte jinou dobrou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů