Prosba o pomoc.
Pravidla fóra
Toto subfórum slouží k řešení obecných otázek kolem programování (konstrukce, knihovny, alokace paměti, ...)
Toto subfórum slouží k řešení obecných otázek kolem programování (konstrukce, knihovny, alokace paměti, ...)
Prosba o pomoc.
Zdravím, jsem nováček a potřeboval bych radu. Mám Arduino NANO a s ním potřebuji spínat relé. Na 7 pinu mám Relé které potřebuji aby se hned po sepnutí napájení seplo, dále pak mám na pinu 5 přiveden 5V impuls a potřeboval bych aby arduino to relé vypnulo pokud se dostane na tento pin impuls delší jak 3s. Jak by jste to napsali ? Poradí někdo ?
Díky.

Re: Prosba o pomoc.
WTF, co je to za název vlákna?? Název je od toho, aby se alespoň z části pochopilo co bude uvnitř!
Já bych to napsal takhle: V setup nastavit výstup na zapnuto. Po stisku tlačítka ( hlídat náběžnou hranu) uložit do nějaké proměnné aktuální čas. Pod tím ve smyčce loop (pokud je tlačítko stisknuto) hlídat, jestli je aktuální čas o více než tři sekundy vyšší než uložený čas. Pokud ano, tak vypnout výstup.
Já bych to napsal takhle: V setup nastavit výstup na zapnuto. Po stisku tlačítka ( hlídat náběžnou hranu) uložit do nějaké proměnné aktuální čas. Pod tím ve smyčce loop (pokud je tlačítko stisknuto) hlídat, jestli je aktuální čas o více než tři sekundy vyšší než uložený čas. Pokud ano, tak vypnout výstup.
Za nadpis se omlouvám, bohužel ho již nemohu změnit. Bohužel netuším jak takový kód napsat, zatím Wiring neumím dost na to abych znal takové příkazy. Teoreticky by stačilo i porovnání pomocí nějakého pokud si pamatuji "pulseIn".
Potřeboval bych najít nějakého dobráka který by byl schopen ten kod napsat tak abych si ho zpětně mohl rozebrat a zároveň ho i použí.
Potřeboval bych najít nějakého dobráka který by byl schopen ten kod napsat tak abych si ho zpětně mohl rozebrat a zároveň ho i použí.

Dál jsem se zatím nedostal protože žádný kóód v loop mi nefungoval.
const int blinkr = 3;
const int rele = 2;
void setup() {
pinMode (blinkr, INPUT);