Stránka 1 z 1

použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 11:29
od petr33
Zdravím, v arduinu se učím teprve chvilku, chtěl bych si vyrobit ovládací panel pro simulátor OpenRails, ten však (pokud vím) žádné podobné ovladače nepodporuje. Napadlo mě použití potenciometru na arduinu Leonardo, který bude při určitých pozicích mačkat klávesu (D), to by mi nedělalo problém, jenže si nevím rady, jak udělat to, aby při posunutí potenciometru zpět se "mačkalo" jiné tlačítko (A). Zkoušel jsem hledat všemožně po internetu, ale nikdo nic předtím takového nedělal. Díky P.

Re: použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 12:45
od pavel1tu
Arduino Leonardo se umí tvářit jako HID (klávesnice, herní ovladač)

Příkladů je na netu spoustu, jen si myslím, že neumí oboje - buď klávesnici, nebo ovladač.
Pak si můžeš v programu nastavit co má odesílat do PC (stisknutí kláves, atd.)

https://www.arduino.cc/reference/en/lan ... /keyboard/
https://www.instructables.com/USB-Pedal ... -Leonardo/

Re: použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 14:10
od ondraN
V probramu si musíš pamatovat předchozí hodnoty z potenciometru. Pokud byla předchozí nižší, budeš při dosažení nějaké meze mačkat jedno tlačítko. Pokud byla předchozí vyší, tak zase jiné tlačítko. Protože můžou být hodnoty z převodníku dost nestabilní, je dobré si to rozdělit na nějaké zóny a řídit se podle předchozí zóny.

Re: použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 14:12
od petr33
Děkuji za odpověď, akorát jsem v těch článcích nemohl najít, jak mám udělat to, aby při opačném směru potenciometru psal jiné písmeno, než při prvním směru :?

Re: použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 14:15
od ondraN
Použij podmínku if. V ní si otestuješ předchozí hodnotu a pak podle toho provedeš stisk jednoho nebo druhého tlačítka.

Re: použití potenciometru ke stisknutí kláves

Napsal: 02 úno 2021, 14:16
od petr33
Díky moc :)