Pavouk Hiwonder

Nedaří se vám s projektem a nenašli jste vhodné místo, kde se zeptat? Napište sem.
Pravidla fóra
Tohle subfórum je určeno pro konzultaci ucelených nápadů, popřípadě řešení komplexnějších projektů, které opravdu není možné rozdělit na menší části.
Většinu problémů jde rozdělit na menší a ptát se na ně v konkrétních subfórech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
gilhad
Příspěvky: 839
Registrován: 07 bře 2018, 11:22

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od gilhad » 06 pro 2024, 11:37

Já to psal jen z hlavy a na rychlo, takže jestli tam budou někde drobné problémy (jako závorky a středníky a tak), tak se omlouvám a ber hlavně jako ideu, jak to udělat a dolaď si to po svém :)

Uživatelský avatar
gilhad
Příspěvky: 839
Registrován: 07 bře 2018, 11:22

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od gilhad » 06 pro 2024, 11:45

Hlavní myšlenka je rozmotat ten tvůj postup

tady je NĚKDE
POKUD nějaká podmínka
.. TAK vstaň
.. JINAK chvíli čekej a pak skoč někam.
když ses dostal sem, tak cosi dalšího

na postup

DOKUD jiná podmínka
.. DĚLEJ čekání
vstaň
cosi dalšího

Uživatelský avatar
kiRRow
Příspěvky: 1278
Registrován: 07 kvě 2019, 07:03
Bydliště: Opava

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od kiRRow » 06 pro 2024, 15:46

Jsem rád, že jsi se dal cestou smyček a funkcí. Seznam se s příkazy continue a break pro smyčky a return pro funkce.

continue; - pokud program ve smyčce narazí na příkaz continue; tak udělá to, že zbytek smyčky už neprovede a vrátí se na její začátek.
break; - pokud program ve smyčce narazí na příkaz break; tak udělá to, že zbytek smyčky už neprovede a skočí na první příkaz za konec smyčky.
return [proměnná]; - pokud program během funkce narazí na return, ukončí funkci a vrátí na další příkaz po volání funkce, pokud je zadaná i proměnná tak výsledek funkce je uložen do návratové proměnné funkce

luger
Příspěvky: 235
Registrován: 30 dub 2023, 11:06

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od luger » 06 pro 2024, 17:41

Díky moc kluci za reakce (především gilhad a kiRRow, ostatní jsou stejně asi mrtví jenom jim zůstala ruka na compu a mačká tlačítko a tak se neustále zvyšuje zobrazení a sledovanost :lol: )
Zpět k pavoučkovi. Vy jste borci na programování, nevím jestli se věnujete i mechanice. Ten pavouček není žádný drobek a já při programování musím myslet i na další faktory - silná serva, gyroskop a jeho zrychlení, osvětlení, zvuky a hromadu dalších. Po úpravě jedné podmínky nebo smyčky nebo nějaké další prkotiny :D musím pavoučka (4,5 kg čisté váhy :D ) nějak opět otestovat jestli ta úprava funguje/nefunguje. Rozjezd a start a další prvotní funkce - 20A záběr na serva a pořádný záběr na baterku. Pokud toto udělám 20x za večer .... téměř každý druhý den ji dobíjím

gilhad píše "hlavně rozmotat můj postup"
a to je ten problém - neustále projekt vylepšuji a po odladění jedné věci tam chci okamžitě vrazit další funkci a nebo ji nějak vylepšit :D .
Musím myslet na velké rozměry pavoučka, rychle běhá a je docela silný takže nezná překážku. Mám zjištěné, že nějaký jednoduchý program prostě nefunguje, i když by měl. Proto jsou tam např. vložené delay "uklidnění". Fakt to není jednoduché.
AI inteligenci se zatím pokouším "nahradit" vložením náhody při současné kontrole vnějších vlivů (světlo, zvuk, PIR atd). U psa nebo kočky taky nikdy nevíte co udělá :D

Uživatelský avatar
kiRRow
Příspěvky: 1278
Registrován: 07 kvě 2019, 07:03
Bydliště: Opava

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od kiRRow » 06 pro 2024, 18:43

no další jednoduchý nádech inteligence mu dá to, že si bude umět pamatovat (nemyslím mapování prostoru, ale třeba jen posledních pár akcí, co dělal a jak dopadl) ... nebo mu dovolíš mít náladu ... když bude opatrný bude chodit třeba pomalu a častěji zkoumat prostor ... jak ho naštveš, tak se rozběhne :)

myslím že hodně inspirace bys mohl najít v chování umělého zvířátka v obyčejném tamagoči :-)

... aby nám tady za pár let nezačli běhat replikátoři :lol:

luger
Příspěvky: 235
Registrován: 30 dub 2023, 11:06

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od luger » 06 pro 2024, 21:39

jo, to už mě taky napadlo. "prostor" jsem se pokoušel zmapovat počtem kroků např. 5 kroků vpřed, otočka vlevo o 180° a zpět 5 kroků. Samozřejmě to nefunguje. Nožky sem tam proklouznou, sem tam se zadrhne o koberec apod, ale snahu to mělo :D
Dnes mi to nějak nemyslí, na upravené kódy od gilhad se pořádně podívám až zítra.

luger
Příspěvky: 235
Registrován: 30 dub 2023, 11:06

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od luger » 07 pro 2024, 10:52

tak se probírám tím kódem od gilhad. V prvé řadě tam ve while .... chybí závorka:

Kód: Vybrat vše

  while ( not  ( ( (digitalRead(11) == HIGH) or (cekani > 800 ) or (random(100) == 1) ) and (naklon == 0 )) ) {
        OLED ();                                // výpis na oled displej
        cekani = cekani + 1;                    // počítadlo čekání v PIR
        test_naklonu();                             //kontrola náklonu pomocí gyroskopu pro další průchod smyčkou
  }  // konec while

// povstání a lehnutí
Zdá se že to bude fungovat. Nejvíc mě štve pomalý náběh PIR senzoru. Ten než se "zahřeje" tak to trvá i minutu a mezitím mi tam dělá signálama pěkný bordel. Pak už to funguje pěkně.

luger
Příspěvky: 235
Registrován: 30 dub 2023, 11:06

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od luger » 08 pro 2024, 10:28

kiRRow píše:
06 pro 2024, 18:43
no další jednoduchý nádech inteligence mu dá to, že si bude umět pamatovat (nemyslím mapování prostoru, ale třeba jen posledních pár akcí, co dělal a jak dopadl) ... nebo mu dovolíš mít náladu ... když bude opatrný bude chodit třeba pomalu a častěji zkoumat prostor ... jak ho naštveš, tak se rozběhne :)

myslím že hodně inspirace bys mohl najít v chování umělého zvířátka v obyčejném tamagoči :-)

... aby nám tady za pár let nezačli běhat replikátoři :lol:
S tím tamagoči jsi mě zaskočil, úplně jsem na tu hračku zapoměl. Pokusil jsem se někde najít jejich algoritmus vyhodnocování podnětů. Možná je to jen jednoduché skládání podmínek. Zaujalo mě proč je "životnost" jen nějaký omezený počet dní. Resetovat? Koupit nový ? Pokud by byl algoritmus univerzální tak nemusí být omezený časem jen by asi bylo náročnější vytvářet nové reakce -např puberta :lol: jinak by se to dál nerozvíjelo a jenom se krmil a ošetřoval atd.
Ale nápad to není špatný !

Uživatelský avatar
kiRRow
Příspěvky: 1278
Registrován: 07 kvě 2019, 07:03
Bydliště: Opava

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od kiRRow » 08 pro 2024, 11:20

Tak pokud je smysl té hračky simulovat starání se o mazlíčka, tak k tomu bohužel i patří i to, že ať se staráš sebelépe, vždy ti nakonec umře věkem.

Další model simulování nějaké té inteligence bys mohl třeba najít u návštěvníků zábavného parku u hry Roller Coaster Tycoon 2. Rozhodují se na základě statů (nálada, hlad, žízeň ... ), ale i dle vlivu prostředí (prší, zima, svítí slunce). Mají také své vrozené vlastnosti, které ovlivňuji jejich rozhodování (míra odolnosti, touha po adrenalinu atd)

I když to vypadá složitě, tak ty rozhodovací algorytmy jsou lehké. Složitost je v jejich mazanosti a vzájemném propojení. Např, pokud narazím do zdi, tak se mi zhorší nálada, pokud ale narazím do zdi a mám ještě k tomu hlad, tak se mi nálada zhoršuje daleko rychleji. Pokud narážím moc často, zhoršuje se mi rychleji a rychleji. Pokud jsem dlouho nenarazil, trochu se mi nálada zlepší, když nemám hlad, tak se mi zlepší více.
Osobnost, zase můžeš napsat nějak takhle, když mám špatnou náladu a jsem vznětlivý, tak je mnohem větší šance, že se dostanu do útočného módu, než když jsem trpělivý pavouček.

Ten program pak spíše vypadá potom jako rovnice z manuálu pro výpočty hry typu dračí doupě.

luger
Příspěvky: 235
Registrován: 30 dub 2023, 11:06

Re: Pavouk Hiwonder

Příspěvek od luger » 08 pro 2024, 12:18

Díky kirRRow, ale bohužel žádné PC hry nehraji, mám dojem že je to jen přenesení myšlenek do virtuálního světa ale žádné praktické využití pro normální reálný svět. Takže za mě ztracený čas. Ale je to jen můj názor, ztratit čas se dá i jinýma kravinama :lol: a kolikrát jsou daleko horší než ty hry.
Ovšem, jako inspirace je to k zamyšlení. Bylo by zajímavé vědět jak postupují vývojáři těchto her. Určitě jsou to borci a chtěl bych "vidět do jejich hlavy" .

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti