Všechno to má na starosti knihovna Preferences.h, jak je vysvětleno ve skvělém článku: https://randomnerdtutorials.com/esp32-s ... eferences/
Pro inspiraci ostatním bastlířům - kterým se hodí trvale uložená data - přikládám malý prográmek k vyzkoušení.
Kód: Vybrat vše
/*
preferences library; store data to non-volatile memory (nvm)
*/
#include <Preferences.h>
Preferences preferences;
String deviceName = "ESP32 - A";
String deviceDate = "2024-10-19";
String deviceId = "9bc0b79b";
String device_Name;
String device_Date;
String device_Id;
void writeData(){
preferences.begin("device", false); // false -> RW (read/write), true -> RO (read only)
preferences.putString("name", deviceName);
preferences.putString("date", deviceDate);
preferences.putString("id", deviceId);
preferences.end();
}
void readData(){
preferences.begin("device", true); // false -> RW (read/write), true -> RO (read only)
device_Name = preferences.getString("name", "");
device_Date = preferences.getString("date", "");
device_Id = preferences.getString("id", "");
preferences.end();
}
void setup() {
writeData();
readData();
}
void loop() {
}
Po přečtení dat - funkce readData() - s nimi můžete pracovat, třeba je vypsat do sériového monitoru. Já si je zobrazil na displeji, ale to už je implementace pro konkrétní desku, tady jsem vložil jen kód pro zápis a čtení.
Pochopitelně, data se zapíšou jednou a pak se volání funkce writeData() zakomentuje a při dalším spuštění ESP32 se data jen čtou.
Ať je vám tato informace inspirací