Program Arduino nano

3mgo
Příspěvky: 6
Registrován: 08 bře 2022, 18:16
Reputation: 0

Program Arduino nano

Příspěvek od 3mgo » 08 bře 2022, 18:27

Zdravím, jsem začátečník, a snažím se o program který by počítal impulzy na vstupu, a při každých 180 impulzech se poslala vysoká úroneň na výstup. Koupil jsem si totiž encoder který má 360 impulzu na otáčku, což je pro mě moc. Rozhodl jsem se to tak vyřešit cestou arduina, a impulzy zregulovat. Něco jsem napsal ale bohužel mi to z nějákého důvodu nejede.

Kód: Vybrat vše

int cnt;

void setup() {
 pinMode(2, INPUT_PULLUP);
 pinMode(12, OUTPUT);
 Serial.begin(9600);
 cnt=0;
}

void loop() {
    pocitej_impulzy;  //pocita impulzy, kdyz je vstup 2 aktivni (je v LOW) pricte se k promene cnt 1
    posilej_impulzy;  //kdyz je promena cnt delitelna 180(x2 impulzy encoderu na jednu otacku), a zbytek deleni je 0, posle se impulz 500ms na pin 12
}

void pocitej_impulzy (void) {
  if(digitalRead(2) == LOW) {
    cnt+1;
  }
}

void posilej_impulzy (void) {
  if(cnt % 180 == 0) {
    digitalWrite(12, HIGH);
    delay(500);
    digitalWrite(12, LOW);
  }
}


KamilV
Příspěvky: 479
Registrován: 03 dub 2018, 15:27
Reputation: 0
Bydliště: Olomouc

Re: Program Arduino nano

Příspěvek od KamilV » 08 bře 2022, 18:58

Co se stane, když natočíš enkoder tak, že na pinu 2 bude delší dobu beze změny LOW stav?
Loop se vykoná opravdu hodněkrát za vteřinu a každý průchod navýší cnt.
Resp. navýšil by, kdyby tam bylo cnt = cnt+1, nebo cnt += 1 nebo cnt++;
Tak jak je to teď se nikdy cnt nenavýší.

Nepočítej tedy průchody loopem, patrně chceš počítat jen tehdy, když se změní stav s HIGH na LOW. Pozor na zákmity, které musíš deboucnout.

To, že se během "posílej_impulzy" další impulzy nepočítají je záměr nebo nechtěný fakt?
A nemělo by se cnt po odeslání vynulovat?

martinius96
Příspěvky: 579
Registrován: 01 srp 2017, 19:29
Reputation: 0
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Program Arduino nano

Příspěvek od martinius96 » 08 bře 2022, 19:12