
Dobrý den, po dlouhých hodinách méně úspěšných pokusů o vlastní modifikaci a pochopení projektů jiných, jsem se rozhodl požádat o radu. Internet jsem se snažil prozkoumat co to šlo a ke generování kodu a rad jsem zkoušel používat i moderní technologie strojového učení chatgpt. Řešení jsem se ale nedopátral a sám si nevím rady. Projekt je následující a týká se simracingu, takže pokud se zde najde člověk, který rád závodí na PC a rád se hrabe v elektronice a výrobě vlastních nástavců na oficiání základny výrobců PC volantů, bude to nejlepší kombinace člověka, který by mi mohl pomoct:

Základna volantu je Thrustmaster T300, na kterou mám od výroby připojenou GT verzi volantu s rozhraním pro PS4. Během brouzdání jsem narazil na projekty zabývající se výrobou vlastních věnců na tuto základnu a jako bonus některé projekty využívaly oficiálního 6-pin konektoru pro připojení věnce k základně, takže odpadala dodatečná kabeláž pomocí externíxch USB. Takovéto řešení mne nadchlo a pustil jsem se v nedávné době do uskutečnění projektu. Volant jsem vyrobil a funguje na výbornou, jen se mi podle prvního projektu, podle kterého jsem potupoval, podařilo vyrobit stejné rozhraní jako má originální volatn, což bylo 15 aktivních tlačítek. Zde začlo pátrání po možnosti využití tlačítek většího počtu, protože vím, že thrustmaster vyrábí oficiální addon pro F1, který používá na stejném 6-pin konektoru kombinaci až ke 30-ti tlačítkám. I tento projekt na internetu už někdo řešil a revezrním inženýrstvím dokázal dotyčný do arduina dostat software, který perfektně dokáže simulovat volant F1 při připojení k základně. Projekty jsem na internetu na tenhle problém objevil 2, ale zde začíná můj požadavek na úpravu pro mne vyhovující, protože jeden projekt pracoval s jinou vývojovou deskou než mám já, druhý už pracoval s deskou která mne vyhovovala, ale volant měl přiliš pro mne zbytečných a nevyužitelných vychytávek. Nicméně jsem využil druhý z projektů a přes nepajivé pole jsem se ho pokusil replikovat na využití pouze tlačítek, což se mi částečně podařilo, jen mi volant hlásil trvale opakující se stračování tlačítka, což jsem ale zkusil přičíst možná špatným kontaktům v nepájivém poli. Nicméně jak jsem zmínil výše, projekt je pro mé účely zbytečně složitý a ambiciózní, proto jsem toužil pro jeho úpravu a zjednodušení, kde jsem skončil a obrátil se na Váš.

Požadavek na emulování volantu Thrustmaster F1 wheel addon pro desku Arduino Nano ATmega328P. Víceméně mi pro začátek a otestování stačí k tomuto programu vytvořit v kodu matici na tlačítka 5sloupců a 5řádků, což podle mých počtů vychází na 25 tlačítek, které by pro můj volant měly stačit. K tlačítkám se ale pravděpodobně můsí v kodu přiřadit funkce podle kterých jsou asi namapována tlačítka na F1 wheel addonu (myslím tímto spíš nesrozumitelným vysvětlením, že každá pozice v matici má přiřazenou funki jako R1,L1,SELECT,R1,CROSS,TRIANGLE,....)

Pokud by se zde našel člověk, který my s mým problémem uměl pomoct, byla by to pro mne spása, pokud by jste alespoň někdo věděl kam mne nasměrovat, budu určitě rád za každou pomoc, problém ovšem může být, že programování rozumím asi tak na úrovni 1z10 kdy umím rozeznat v kodu šedý text, kterým se většinou píšou poznámky...Proto budu potřebovat komunikaci jak s amatérem, za tohle se omlouvám a zároveň děkuji človeku, který se do toho semnou pustí.

https://rr-m.org/blog/thrustmaster-t300 ... -emulator/ - projekt který jsem úspešně dokončil a je momentálně funkční
https://github.com/cdemetriadis/Thrustm ... l-Emulator - projekt ve kterém využívají Arduino Nano ATmega328P,
ale je zbytečně složitý
https://www.thingiverse.com/thing:5103880 - projekt ve kterém má řešení tlačítek víceméně tak jak potřebuji, až na ten ledbar, který také nechci,
ale používá jinou vývojovou desku, tuším Arduino Pro Micro s čipem ATMega32U4

