Detekce vozidla a otevření brány
Pravidla fóra
Tohle subfórum je určeno pro konzultaci ucelených nápadů, popřípadě řešení komplexnějších projektů, které opravdu není možné rozdělit na menší části.
Většinu problémů jde rozdělit na menší a ptát se na ně v konkrétních subfórech.
Tohle subfórum je určeno pro konzultaci ucelených nápadů, popřípadě řešení komplexnějších projektů, které opravdu není možné rozdělit na menší části.
Většinu problémů jde rozdělit na menší a ptát se na ně v konkrétních subfórech.
Detekce vozidla a otevření brány
Zdravím, potřeboval bych nějak elegantně vyřešit otevírání vjezdové brány do areálu.
Pokud před bránu přijede vozidlo, které má povolený vjezd, brána se otevře, jinak zůstane zavřená.
Otázka zní, jak vozidla detekovat. Pomocí ip kamery, která na bránu vidí jsem zkoušel rozpoznávat SPZ.
Problém je ale tom, že to nefunguje úplně spolehlivě a občas se detekce již dříve rozpoznané SPZ prostě nepovede.
Jakmile se setmí nefunguje to vůbec.
Napadlo mě vybavit vozidla buď nějakým magnetickým senzorem, QR kódem nebo čipem, ale nevím jak to snímat. Vjezdová brána má
cca 10 m. Nechci to řešit tak, že tam přidělám nějaký sloupek se čtečkou, kam bude muset řidiř najet, aby ho to sejmulo, to už je jednodušší,
když bránu prozvoní telefonem.
Předem díky za tipy.
Pokud před bránu přijede vozidlo, které má povolený vjezd, brána se otevře, jinak zůstane zavřená.
Otázka zní, jak vozidla detekovat. Pomocí ip kamery, která na bránu vidí jsem zkoušel rozpoznávat SPZ.
Problém je ale tom, že to nefunguje úplně spolehlivě a občas se detekce již dříve rozpoznané SPZ prostě nepovede.
Jakmile se setmí nefunguje to vůbec.
Napadlo mě vybavit vozidla buď nějakým magnetickým senzorem, QR kódem nebo čipem, ale nevím jak to snímat. Vjezdová brána má
cca 10 m. Nechci to řešit tak, že tam přidělám nějaký sloupek se čtečkou, kam bude muset řidiř najet, aby ho to sejmulo, to už je jednodušší,
když bránu prozvoní telefonem.
Předem díky za tipy.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Ono taky dost záleží o kolik aut (s povolením vjezdu) jde a jak často se budou měnit (přidávat, ubírat). Co to třeba vyřešit nějakým jednočipem na bázi ESP8266 (např. NodeMCU, Wemos D1 mini) nebo ESP32 (Wemos S2 mini, ...).
Jednočipy ESP8266 mají wifi, dají se provozovat v režimu AP (access point) nebo STA (stanice, klient); novější ESP32 mají kromě wifi i bluetooth.
Co se týká wifi, existuje šikovná věc a to ESP-Now.
V podstatě by stačilo (wifi, bluetooth), že na sebe moduly (brána, auto) vidí, každý modul má jednoznačný ID a v databázi se ověří, zda má auto povolen vstup nebo ne.
Jde i o to, zda se mají jednotlivý auta od sebe odlišit a dělá se i logování a statistika, který auto konkrétně vjíždí do brány nebo zda stačí jen: může/nemůže.
Tahle odpověď není nijak konkrétní, ale snad pomůže k odpíchnutí se.
Jednočipy ESP8266 mají wifi, dají se provozovat v režimu AP (access point) nebo STA (stanice, klient); novější ESP32 mají kromě wifi i bluetooth.
Co se týká wifi, existuje šikovná věc a to ESP-Now.
V podstatě by stačilo (wifi, bluetooth), že na sebe moduly (brána, auto) vidí, každý modul má jednoznačný ID a v databázi se ověří, zda má auto povolen vstup nebo ne.
Jde i o to, zda se mají jednotlivý auta od sebe odlišit a dělá se i logování a statistika, který auto konkrétně vjíždí do brány nebo zda stačí jen: může/nemůže.
Tahle odpověď není nijak konkrétní, ale snad pomůže k odpíchnutí se.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Díky za reakci.
Počet aut celkem nebude více než 6, měnit se t bude cca každé 3 roky jak se budou auto obměňovat.
Řešení pomocí ESP-Now se mi líbí, určitě vyzkouším. Jen řeším, kam v autě uložit a jak trvale napájet.
Počet aut celkem nebude více než 6, měnit se t bude cca každé 3 roky jak se budou auto obměňovat.
Řešení pomocí ESP-Now se mi líbí, určitě vyzkouším. Jen řeším, kam v autě uložit a jak trvale napájet.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Jak u ESP-Now ošetřit, že se brána otevře při příjezdu a odjezdu a nebude komunikovat při odstavení auta v areálu?
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Asi by tam mělo být něco jako omezený dosah, takže by to reagovalo jen blízko u brány,
nějaké čidlo na bráně, aby se detekoval průjezd vozidla (třeba světelná závora) a nazavřela se s vozidlem napůl uvnitř,
a nějaká logika typu
- auto musí přijet, to nějakou dobu trvá, čili začít otevírat až poté, co takhle dlouho mám signál
- otevření brány taky nějakou dobu trvá (a asi má i koncové kontakty)
- rozjezd a průjezd vozidla taky nějakou dobu trvá , takže bránu nezavírat hned, ale až to detekovaném průjezdu nebo dost dlouhém timeoutu
poté co se tam takhle dlouho to auto mrcasilo, tak musí být naopak nějakou dobu mimo dosah brány (někde se otáčet) a teprve potom se to začne brát jako nový příjezd k bráně (a potřeba otevřít zas).
A je potřeba to nějak dělat pro každé auto nezávisle, aby mohla jezdit zvlášť i ve smečkách.
nějaké čidlo na bráně, aby se detekoval průjezd vozidla (třeba světelná závora) a nazavřela se s vozidlem napůl uvnitř,
a nějaká logika typu
- auto musí přijet, to nějakou dobu trvá, čili začít otevírat až poté, co takhle dlouho mám signál
- otevření brány taky nějakou dobu trvá (a asi má i koncové kontakty)
- rozjezd a průjezd vozidla taky nějakou dobu trvá , takže bránu nezavírat hned, ale až to detekovaném průjezdu nebo dost dlouhém timeoutu
poté co se tam takhle dlouho to auto mrcasilo, tak musí být naopak nějakou dobu mimo dosah brány (někde se otáčet) a teprve potom se to začne brát jako nový příjezd k bráně (a potřeba otevřít zas).
A je potřeba to nějak dělat pro každé auto nezávisle, aby mohla jezdit zvlášť i ve smečkách.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Právě jsem přemýšlel, jak to ošetřit, když přijedu, drána mě detekuje, otevře a já se postavím hned za bránu, tedy v dosahu. To by mohl být u takové technologie rozpoznání problém.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Možná by tam mohly být nějaké plechové zástěny, které by tomu umělel udělaly směrovou charakteristiku, ale to by se muselo vyzkoušet.
Kdyby auto vyzařovalo jenom do předního půlkruhu a brána zabírala jen určitý výsek, tak by to vylučovalo spojení na většině areálu.
Taky by se dala brána omezit zhora a zdola a umístit našikmo, buď u země. nebo naopak nahoře, aby nedokázala zachytit vzdálenější auta.
Kdyby auto vyzařovalo jenom do předního půlkruhu a brána zabírala jen určitý výsek, tak by to vylučovalo spojení na většině areálu.
Taky by se dala brána omezit zhora a zdola a umístit našikmo, buď u země. nebo naopak nahoře, aby nedokázala zachytit vzdálenější auta.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
Nevím, zda to nepůjde proti tvým požadavkům: V autě je nějaký jednočip (ESP8266, ESP32) umístěný v krabičce, která má tlačítko a je uspaný, má minimální spotřebu. Je ale umístěn tak, aby byl řidiči šikovně po ruce. Auto přijede k bráně, řidič stiskne tlačítko, čip se probudí, pošle 10 x přes ESP-NOW info bráně a ta se otevře. Čip se zase uspí, má nízkou spotřebu a sám od sebe už nekomunikuje. Auto může být zaparkováno kdekoli a nemá to na nic vliv.
Po stisknutí tlačítka se komunikace pošle přes ESP-NOW desetkrát, aby byla jistota, že dojde k příjmu informace bránou.
Po stisknutí tlačítka se komunikace pošle přes ESP-NOW desetkrát, aby byla jistota, že dojde k příjmu informace bránou.
Re: Detekce vozidla a otevření brány
U brany mame ESP8266, ESP32 jako AP a v každem autě ESP-01, ktera se na AP připojí.
Vzdalenos jde ošetřit zjištěním sily signalu.
ESP-01 je napajena z auta a když vypnu motor, brana se zavře.
Vzdalenos jde ošetřit zjištěním sily signalu.
ESP-01 je napajena z auta a když vypnu motor, brana se zavře.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host