SoftwareSerial a IR či BT

Ming
Příspěvky: 6
Registrován: 17 čer 2020, 19:44
Reputation: 0

SoftwareSerial a IR či BT

Příspěvek od Ming » 20 čer 2020, 20:03

Zdravím

Jsem naivní začátečník :D . Řeším jednosměrnou komunikaci do 20cm mezi dvěma Arduino Nano, v poli (byte msg[3]) chci přenášet nějaké svoje hodnoty (mezi RC kamionem a návěsy).

Kód: Vybrat vše

//Vysílač
#include <SoftwareSerial.h>
const byte alphaPin = 10;
const byte betaPin = 11;

SoftwareSerial sender(3,2);
byte msg[3];

void setup() {
sender.begin(9600);
}

void loop() {
  msg[0] =....;//hodnoty vyčtu třeba z RC příjmače
   msg[1] = map(pulseIn(alphaPin, HIGH), 990, 1990, 5, 250);
  msg[2]  = map(pulseIn(betaPin, HIGH), 990, 1990, 5, 250);
  sender.write(msg,3); /a posílám
 delay(2000); 
}

//příjmač
#include <SoftwareSerial.h>
SoftwareSerial rcv(2,3);
byte msg[3];

void setup() {
rcv.begin(9600);
}

void loop() {
    if(rcv.available() > 0){
    msg[0] = rcv.read(); 
    msg[1] = rcv.read();
    msg[2] = rcv.read();//vyčtu a dále zpracuji
  }
 delay(200); 
}
Po drátu mi to chodí dle představ. Ale jak pravil Jára Cimrman "zkuste to bez drátů", koupil jsem https://www.laskarduino.cz/ir-infracerv ... khz-modul/ a https://www.laskarduino.cz/robotdyn-ir- ... -ovladani/ (obojí má u sebe v popisu psáno 38kHz) v možná naivní přestavě, že Tx a Rx zapojím a ono to nějak bude chodit. Ale ouha. Ani nepoznám jestli vysílač nevysílá, příjmač nepříjmá či oboje. Je tohle cesta (možná se musí více laborovat s baudrate u serial, zkoušel jsem 4800, 2400 i 1200, větší ne), nebo na to jdu špatně? U IRremote knihovny jsem se "zacyklil" u sendRaw, kde nevím jak mu vnutit svoje vlastní byte hodnoty.
Nebo bude řešením se znovu plácnout přes kapsu a koupit BT? Přijde mi, že IR na tohle stačí.

Díky za nakopnutí

AstroMiK
Příspěvky: 592
Registrován: 08 pro 2017, 19:05
Reputation: 0

Re: SoftwareSerial a IR či BT

Příspěvek od AstroMiK » 21 čer 2020, 07:53