Detekce zamčených dveří

KamilV
Příspěvky: 479
Registrován: 03 dub 2018, 15:27
Reputation: 0
Bydliště: Olomouc

Detekce zamčených dveří

Příspěvek od KamilV » 26 srp 2020, 17:07

Ahoj.
Dokončuji hrubou stavbu domu, mám tedy ještě čas řešit poslední přípravy na "smart-home".
Velmi často se nám stává scénář, kdy s manželkou odcházíme a po pár stovkách metrů manželka řekne "vytáhla jsem žehličku na vlasy?" a já pak trnu, že v koupelně leží něco horkého bez kontroly.

Krok číslo jedna je, že jsem si s elektrikářem na DIN lištu udělal senzor protékajícího proudu do koupelnového okruhu, za senzorem je relátko. Takže si mohu z mobilu ověřit, zda je v koupelně po odchodu nějaký odběr a pokud ano, odpojit jej.

Teď jdu v myšlence ještě dál. Když bude odcházet poslední člověk z domu, zamkne vchodové dveře. V tu chvíli mohu koupelnový okruh odpojit do doby, než zase někdo dveře odemkne.
Otázkou je čím detekovat zamčené dveře. Nestačí mi detekovat zavřené / otevřené dveře. Potřebuju detekovat jejich zamčení.
Nemáte někdo tip na něco existujícího? Nic se mi nedaří najít. Napadlo mě využít faktu, že závora zámku je vodivá, možná by stačilo dát do futer nějakou pružinu, která by se při zamknutí zmáčkla. Otázkou je, jak moc to bude spolehlivé, protože za futra se pak člověk nedostane každý den...
Možná bych ve futrech mohl IR měřit vzdálenost závory a podle toho vyhodnocovat, zda je odemčeno / zamčeno na 1 / zamčeno na 2 západy.

Nemáte někdo zkušenost nebo lepší tip?

+ ještě jeden poddotaz: