Výběr HW pro zařízení - Začátečník

Odpovědět
kalupo
Příspěvky: 2
Registrován: 05 pro 2020, 21:32
Reputation: 0

Výběr HW pro zařízení - Začátečník

Příspěvek od kalupo » 05 pro 2020, 21:40

Zdravím,

protože jsem úplný začátečník v tomto oboru (jsem čistokrevný strojař), tak jsem se rozhodl napsat na toto fórum o radu.
Líbí se mi všechny ty pohybující se věci, které se dají řídit pomocí arduina a tak jsem se rozhodl, že bych toho chtěl využít. Chtěl bych si také něco poskládat. Rozhodl jsem se, že pro začátek bych začal na nějakých komponentách za pár korun a pokud by se mi to na nich podařilo rozpohybovat a plnilo by to mnou očekávanou funkci, tak bych koupil komponenty dražší (mluvím zejména vzhledem k mému očekávanému využití asi o motoru).

Nyní ale konkrétně k věci a požadavkům, s čím bych chtěl od vás zkušených pomoct.

Chtěl bych si poskládat věc, která bude fungovat tak, že pomocí krokového motoru budu natáčet nějakým předmětem. U tohoto předmětu bych chtěl regulovat rychlost otáčení a pokud možno také úhel, o který se předmět otočí. Další věc není nezbytně nutná, ale líbilo by se mi kdyby před tímto pohybem zazněl nějaký zvukový signál a poté po dokončení tohoto pohybu by se signál zopakoval.

Chtěl bych si vždy hodnoty rychlosti otáčení zadat na displeji (například pomocí kolečka zvolit v menu), tady bych chtěl volit také hodnoty úhlového rozsahu a zvolit si možnost zda zazní zvukový signál či nikoliv. Jakmile by byly hodnoty v menu zadány, tak by se pohyb odstartoval například stisknutím nějakého dalšího tlačítka.