TCRT5000

Odpovědět
Dokola
Příspěvky: 2
Registrován: 04 úno 2018, 20:57
Reputation: 0

TCRT5000

Příspěvek od Dokola » 26 dub 2018, 18:00

Nevím zda jsem použil vhodný senzor, ale částečně funguje. (Jedná se o detekci kapek kapaliny v rychlém pohybu kolem snímače)...(Zkoušel jsem to i laserovou diodou a fotoodporem, ale tohle mi přijde lepší. Mám ale docela problém s šumem...někdy je detekce velmi výrazná a tak jí lze oddělit od šumu nějakou nastavenou softwarovou hladinou detekce, ale někdy se blíží k šumu a je těžké ji přesně detekovat....
Jak trochu trochu vyhladit šum z toho snímače? ..Nějakým kondenzátorem? (Jsem začátečník a tak se možná ptám blbě)

Uživatelský avatar
gilhad
Příspěvky: 789
Registrován: 07 bře 2018, 11:22
Reputation: 0

Re: TCRT5000

Příspěvek od gilhad » 27 dub 2018, 15:31

Ja bych mozna zkusil (pokud uz jsi to neudelal) pouzit takovyto trik (predpokladam, ze kapky letaji kazdou chvili):
stridave zapinas a vypinas tu diodu, pritom porad meris (analogove).
Pokud pri vypnute diode dostavas asi tak stejne hodnoty jako pri zapnute, tak se ti to od niceho neodrazi a kapky asi neletaji.
Pokud dostavas hodnoty ruzne, tak vis, ze se to od neceho odrazi a zaroven muzes nastavit rozmezi, ve kterem dostavas hodnoty a toto pak rozdelit na dve casti, kdyz je merena hodnota vetsi, tak zrovna leti kapka, kdyz je mensi, tak zrovna neleti.