Arduino real nebo fake

Orsen95
Příspěvky: 25
Registrován: 17 bře 2018, 18:58
Reputation: 0

Arduino real nebo fake

Příspěvek od Orsen95 » 17 bře 2018, 19:09

Dobrý den,
jsem úplný začátečník ve světě arduina, proto bych si chtěl koupit první arduino Uno ale jako asi každý člověk bych ho chtěl co nejlevněji.
A tak jsem našel obchod kde ho mají za 300,- ale nevím jestli to je klon nebo originál. A proto prosím o radu zkušenější uživatele.
Takže mohly by jste mi poradit jestli to je originál a nebo nějaký obchod kde by to mohlo být levné ?
Děkuji za případné rady.

produkt: https://www.ptshop.cz/Arduino-UNO-d3.ht ... nts#anch13

AstroMiK
Příspěvky: 592
Registrován: 08 pro 2017, 19:05
Reputation: 0

Re: Arduino real nebo fake

Příspěvek od AstroMiK » 17 bře 2018, 20:52

Tak já bych ti jako začátečníkovi doporučil objednat 3 kousky klonů Arduina NANO od Číňanů z E-baye.
(Třeba tady: https://www.ebay.com/itm/171981965267 )

Je pravda, že občas pošlou docela šrot ( http://www.astromik.org/forum/nano-rezonator.jpg ), ale když jsou za nějakých 50 až 70Kč, tak to prostě neřeším.

Navíc výhoda Arduina NANO proti Arduinu UNO je ve dvou analogových vstupech navíc (A6, A7).

Staré UNO (s procesorem v patici) mělo výhodu v tom, že se dal ten procesor naprogramovat a pak použít jen s krystalem v samostatném projektu.
Výhodu nových Arduin UNO (s SMD verzí prosesoru) už žádnou nevidím.

Co se týká USB převodníku na originálech (FTDI) a na klonech (CH340), tak pro Windows už by dneska neměly být žádné problémy s ovladači.

Orsen95
Příspěvky: 25
Registrován: 17 bře 2018, 18:58
Reputation: 0

Re: Arduino real nebo fake

Příspěvek od Orsen95 » 17 bře 2018, 22:50

Dobrý den,
Omlouvám se ale nejspíše budu kupovat arduino uno
(na internetu a kamarádi mi ho doporučují).
Tak se už jenom ptám kde by se dalo sehnat originálně a nejlevněji z českých obchodů.
Děkuji za rady

Uživatelský avatar
gilhad
Příspěvky: 779
Registrován: 07 bře 2018, 11:22
Reputation: 0

Re: Arduino real nebo fake