Arduino pro ovládání 12 V motorku

pokornja
Příspěvky: 25
Registrován: 09 led 2023, 13:50
Reputation: 0

Arduino pro ovládání 12 V motorku

Příspěvek od pokornja » 09 led 2023, 13:59

Dobrý den,
jsem úplný nováček na tomto fóru. Snažím se svépomocí zrealizovat jednu mou myšlenku a během hledání řešení jsem narazil na Arduino. Chtěl bych se zeptat, zda by byl někdo ochoten mi poradit. Potřeboval bych pomocí Arduina, nebo něčeho podobného, ovládat chod vibračního motorku, který potřebuje ke svému chodu napětí 12 V, popř. i vyšší. Nevím, zda lze toto nějak zrealizovat. Pokud jsem pochopil správně, Arduino funguje pouze na 5 V. Než budu cokoli objednávat a kupovat, chtěl bych mít jistotu, že to půjde nějak zprovoznit, poté bych řešil další podrobnosti. Má představa je taková, že by Arduino řídilo chod motorku, tzn. že by jej zapínalo a vypínalo v různě dlouhých, nejlépe nahodilých intervalech. Pro začátek by mi zcela postačovalo zapnout/vypnout např. po 5 sekundách. Děkuji moc za jakoukoli radu! :)

analytik
Příspěvky: 148
Registrován: 26 čer 2020, 12:48
Reputation: 0
Bydliště: Děčín

Re: Arduino pro ovládání 12 V motorku

Příspěvek od analytik » 09 led 2023, 15:43

Arduino je dobrá volba. O vibračním motorku čtu poprvé, ale prakticky jakýkoli spotřebič lze Arduinem ovládat. Důležitý je spínač mezi Arduinem a spotřebičem. Jeho parametry závisí na napětí a proudu (výkonu) ovládaného spotřebiče. Lze volit mezi spínacím tranzistorem, relátkem nebo spínacím modulem MOSFET. Například https://pajenicko.cz/rele-moduly/spinac ... pwm-24v-5a určitě vyhoví.

pokornja
Příspěvky: 25
Registrován: 09 led 2023, 13:50
Reputation: 0

Re: Arduino pro ovládání 12 V motorku

Příspěvek od pokornja » 09 led 2023, 17:53